گفتگویی با محمود شه‌رضایی، مدیرعامل مجموعه شرکت صنعتی بهشهر
شرکت صنعتی بهشهر (سهامی عام) بزرگترین و یکی از قدیمی‌ترین واحد تولید‌کننده انواع روغن گیاهی خوراکی (هیدروژنه، نیمه هیدروژنه، مایع سرخ‌کردنی، قنادی و پخت و پز) در ایران است که در سال 1330 تاسیس شد؛
محصول‌های صنعتی بهشهر با آخرین تکنولوژی  روز دنیا
 این شرکت با داشتن تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته و آزمایشگاه‌های مجهز جهت تحقیقات و کنترل کیفیت محصولات و دارا بودن گواهینامه‌ی انطباق محصولات با استانداردهای بین‌المللی codex از شرکت SGS سوئیس در صنعت روغن‌های گیاهی در خاورمیانه پیشرو است.
شرکت صنعتی بهشهر با توجه به افزایش میزان تقاضا در بازار های داخلی و خارجی در چند نوبت در سال های گذشته اقدام به توسعه و نوسازی تاسیسات زیربنایی و تولیدی خود نموده است که به این واسطه، ظرفیت تولیدی شرکت که در سال 1348، 170 تن در روز بود، در سال 1365 به 400 تن، در سال 1390 به 1500 تن و هم اکنون به 3000 تن در روز رسیده است.
هم اکنون این شرکت بیش از 33 در صد از بازار کل روغن گیاهی برای مصارف خانگی، صنفی و صنعتی را به خود اختصاص داده و محصولات خود را با نام های تجاری لادن، لادن طلایی، بهار و نسترن تولید و عرضه می نماید.
از سال 1373 سهام شرکت در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است و در حال حاضر بیش از 13 هزار سهامدار حقیقی و حقوقی دارد. ؛  از این رو گفتگویی را با  محمود شه‌رضایی، مدیرعامل مجموعه شرکت صنعتی بهشهر انجام دادیم که با هم می‌خوانیم:

شهد: در شروع صحبت ضمن سلام و خوشحالی از اینکه خدمت شما هستیم اولین سوال؛ آیا محصول تولید و یا خدماتی را بصورت انحصاری در اختیار دارید:

خیر، در صنعت روغن نباتی هیچ انحصاری وجود ندارد و کلی کالاها بصورت رقابتی در بازار عرضه می گردد. ولی شرکت صنعتی بهشهر تولید کننده برخی محصولات خاص با آنالیز و خصوصیات ویژه جهت صنایع مختلف تولیدی کشور است که این محصولات قابل استفاده در صنایع شکلات، بیکری و صنوف مختلف است و اکثر مشتریان شرکت جهت افزایش کیفیت محصولات تولیدی خود ، استفاده از تولیدات شرکت صنعتی بهشهر را ترجیح می‌دهند. 

شرکت صنعتی بهشهر این توانایی را دارد که روغن‌های مختلفی را با توجه به نیاز مشتریان مختلف تولید نماید.

 

شهد: ویژگیهای محصول و یا خدمات تان نسبت به دیگر رقبا در چیست؟ 

محصول‌های شرکت صنعتی بهشهر از مواد اولیه طبیعی و کاملا سالم نظیر روغن‌های سویا، آفتابگردان، کانولا، پالم و ... از معتبرترین تامین‌کنندگان جهانی روغن خام خوراکی تهیه می‌شوند .

محصولات صنف و صنعت این مجموعه که با آخرین تکنولوژی روز دنیا تهیه می شوند در صنایعی مانند تولید کیک، بیسکویت، نان، سس سازی، شکلات سازی، بستنی سازی، تهیه محصولات گوشتی، غذاهای نیمه آماده، صنایع سرخ‌کردنی، میان وعده‌ها و همچنین در قنادی‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، فست‌فودها و ... استفاده می‌شوند .

شرکت صنعتی بهشهر افتخار دارد که در راستای سلامت مصرف کنندگان و جامعه محصولات خود را بدون تغییرات شیمیایی

 تولید و عرضه نمایید. و تنها شرکت تصفیه و بسته بندی روغن نباتی است که دارای نشان طلایی حمایت از مصرف‌کنندگان است.

 

شهد: آیا شرکت  در زمینه صادرات نیز  فعالیت دارد و  اگر پاسخ مثبت است در چه مقاصد و چه میزانی؟

تا بیش از این صادرات روغن به کشورهای مختلف صورت گرفته است  و در شش ماهه ابتدایی سال بیش از 10500 تن انواع روغن‌های خوراکی را به کشورهای افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای میانه صادر نمود. ولی اخیرا با توجه به نیاز به تامین روغن در بازارهای داخل کلیه صادرات شرکت صنعتی بهشهر متوقف گردیده است 

 

شهد: تعداد نمایندگی‌های شما در سراسر ایران چه تعداد است و آیا بازارهایی هست که آمادگی قبول نمایندگی را داشته باشید؟

شرکت پخش مجموعه دارای 21 شعبه مختلف در مراکز استان ها می باشد که وظیفه پخش محصولات شرکت تولیدی بهشهر را در اقصی نقاط کشور بر عهده دارد .

شرکت صنعتی بهشهر

شهد: مهمترین عامل موفقیت مجموعه خود را در چه مواردی می دانید؟

به نظر بنده مهمترین عامل موفقیت شرکت تمرکز بر تولیدات و بهبود مستمر تولیدات و استفاده از نیروی انسانی کارآمد و بروزترین تکنولوژی‌های تصفیه و بسته‌بندی روغن است. 

 

شهد: جایگاه و تاثیر «نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات» را در صنعت غذا به چه صورت ارزیابی می کنید؟

-نمایشگاه شیرینی و شکلات باعث ارتباط بیشتر بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان می شود 

-باعث ان ارتقا و رقابت سالم بین تولیدکنندگان می شود.

-ایجاد انگیزش برای حضور بهتر و مستمر در حوزه رقابت و در نتیجه تولیدات بهتر که منجر به رشد صنعت ملی می شود.

 

شهد:  در نمایشگاه شیرینی و شکلات امسال که گذشت با چه دستاوردی حضور پیدا کردید؟

- تمرکز بر روی نیاز مشتریان و تولید محصولات اختصاصی به منظور ارتقا کیفیت محصولات غذایی صنایع مختلف

-  استفاده از تکنولوژی نوین در تولید روغن های صنف و صنعت 

- ارائه چندین محصول جدید

- معرفی محصولات جاری و جدید شرکت از دیدگاه سلامت محور( تولید محصولات کم ترانس و بدون ترانس)

-  ساختار سازمانی با رویکرد خدمات بیشتر به مشتریان

 

شهد:  سخن پایانی شما با .... .

شرکت صنعتی بهشهر همواره در راستای اهداف دولت جمهوری اسلامی ایران و خدمت رسانی به ملت شریف ایران قدم برداشته است. انتظار این شرکت کمک دولت در تسهیل تولید می باشد تا بتوان تولید را با کیفیت بالا ادامه داد. 

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۳۸
نشریه شهد 42 |
کد خبر : ۴۳
کلیدواژه ها: روغن، شرکت صنعتی بهشهر

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید