رئیس سازمان ملی استاندارد جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت چشمگیر صنایع شیرینی و شکلات کشور خبر داد و گفت: تولیدات داخلی با تولیدات خارجی رقابت می کند.
پیشرفت چشمگیر صنایع شیرینی و شکلات کشور
نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد جمهوری اسلامی ایران، با حضور در یک شرکت تولیدی مواد خوراکی مستقر در شهرستان ساوجبلاغ گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری تحت عنوان رونق تولید علاوه بر فعالیت های گذشته سازمان ملی استاندارد خود را موظف به داشتن نگاه ویژه تری کرده است.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این نشست با هدف بررسی کیفیت تولیدات برگزار شده است، بیان کرد: یک هزار و 500 پرسنل در این کارخانه به صورت مستقیم فعالیت می کنند که این امر به روند بهبود اقتصاد و ارتقای کیفیت کمک خواهد کرد.
 
وی اضافه کرد: صنایع حوزه شیرینی و شکلات کشور ایران دارای پیشرفت چشمگیری بوده است و با تولیدات خارجی رقابت می کند و تلاش می کنیم در سال جاری بهتر از سال های گذشته فعالیت کنیم و با همکاری نهادهای دولتی ذیربط به رفع مشکلات بپردازیم.
 
پیروزبخت به تحریم های ظالمانه استکبار علیه کشور اشاره کرد و گفت: توجه زیادی به این موضوع داریم و کمک خواهیم کرد تا به هر طریقی مشکلات را بر طرف کنیم.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد جمهوری اسلامی ایران از بسته حمایتی واردات واحدهای تولیدی خبرداد و گفت: این بسته با تعهدات واحد تولیدی ارائه خواهد شد و واردات در مرزهای کشور واردات با سهولت انجام خواهد شد.
 
وی ادامه داد: تفاهم نامه هایی با کشورهای خارجی منعقد شده است تا بتوانیم در رابطه با اشتراک گذاری استاندارد ها و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی اقدام کنیم.
 
به گفته پیروزبخت دو بسته دیگر برای حمایت از واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفته است تا در حوزه تولید کالا و نیز در راستای صادرات مشکلی وجود نداشته باشد.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه تفاهم نامه ها با سایر کشورهای خارجی مورد بررسی قرار گرفته و تنها با هدف ارتقای کیفیت انجام شده است، افزود: مشاور واحدهای تولیدی خواهیم بود و هر اقدامی که بتوانیم برای افزایش کیفیت ها انجام می دهیم تا هیچ واحد تولیدی با مشکل مواجه نشود.
 
وی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی از سه طریق داشتن استانداردهای کشور ایران، داشتن استانداردهای کشور مقابل و یا داشتن ویژگی های استاندارد دو کشور صادر می شود، گفت: تمام تلاش خود را برای تحقق شعار سال به کار می گیریم.
 
پیروزبخت اظهار کرد: امسال با چند مفهوم جدید در سازمان استاندارد مواجه هستیم که از جمله این مفاهیم می توان به توسعه پوشش استاندارد قانون جدید سازمان و امر اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با اشاره به نامگذاری سال گفت: باید مشاور کلی مسائل تولیدی باشیم و از روحیه پلیسی پرهیز کنیم مگر در وقوع تخلف واحدهای تولیدی چرا که این امر ایمنی مردم را به خطر خواهد انداخت.
 
وی تصریح کرد: تلاش می کنیم به افزایش صادرات کشور کمک کنیم که در این راستا یک همایش همراه با وزارت جهاد کشاورزی برای رونق تولید و با هدف تبیین محورهای برنامه سازمان ملی استاندارد در سال جاری برگزار می شود.
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۱۵
فارس |
کد خبر : ۴۲

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید