هجدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات ایران نیز همزمان با این نمایشگاه در حوزه های محصولات صنعتی، محصولات سنتی، مواد اولیه تولیدی، مواد اولیه بسته بندی و ماشین آلات داخلی و خارجی و با حضور بیش از ۲۸۰ شرکت داخلی و خارجی به کار خود پایان داد.
گزارش پایانی هجدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات ایران
هجدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات ایران که از تاریخ ۲۲ الی ۲۵ شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاهها برگزار شده بود بعد از چها روز به کارخود پایان داد، این نمایشگاه با استقبال مقامات و شخصیتهای صنایع غذایی همراه شد که از مهمترین آن می توان به بازدید رحمانی، وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، دکتر صادقی نیارکی معاون وزیر صنعت ، دکتر محمدحسین عزیزی مدیرکل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از این نمایشگاه اشاره کرد

 

بازدید وزیر صمت از دهمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات

وزیر صنعت در این بازدید گفت: حدود 25 درصد از صادرات صنعت غذایی کشور به این صنعت اختصاص دارد و در سال گذشته حدود 670 میلیون دلار صادرات در این حوزه با ارزش وزنی بالغ بر 300 هزار تن انجام گرفته است.

 

یزدان سیف معاون وزیر کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی: بازار شیرینی و شکلات نیز ارزشی بالغ به 3.5 میلیارد دلار دارد

یزدان سیف با بیان اینکه  در حال حاضر ارزش حوزه نان در ایران 40 هزار میلیارد تومان و بازار شیرینی و شکلات نیز ارزشی بالغ به 3.5 میلیارد دلار دارد.

 

بازدید مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو

دکتر محمدحسین عزیزی، مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ضمن بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات با توجه به تحریم های آمریکا وضعیت این صنعت را بسیار خوب ارزیابی کرد و از پیشرفت صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات صنایع غذایی تمجید کرد.

دکتر عزیزی در خصوص موازی کاری ارگان‌های دولتی نظیر سازمان غذا و دارو و استاندارد گفت: در حوزه صنعت غذا که از مزرعه تا سفره را شامل می شود ۱۴ ارگان برآن نظارت دارد که از وزارت جهاد کشاورزی شروع می‌شود و به وزارت بهداشت ختم می شود، ولی در خصوص موازی کاری‌ها خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته به طور مثال طی تفاهمی که صورت گرفته شرکت‌های صنایع غذایی برای آزمایش محصولات نیازی به انجام دو آزمایش در آزمایشگاه‌های استاندارد و سازمان غذا و دارو نیستند و هزینه دو جا را پرداخت کنند و اینکار در یک آزمایشگاه که مورد تائید دو سازمان باشد صورت می گیرد یعنی هر دو سازمان آزمایشگاه‌های یکدیگر را تائید کرده اند و نتایج این آزمایش ها برای دو ارگان قابل قبول است.

 

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد :

شیرینی و شکلات صنعت پیشتاز در حوزه صادرات صنایع غذایی

 مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در بازدید از هجدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات گفت: شیرینی و شکلات را از صنایع پیشتاز در حوزه صادرات در صنایع غذایی کشور دانست و گفت: حدود 25 درصد از صادرات صنعت غذایی کشور به این صنعت اخصاص دارد و در سال گذشته حدود 670 میلیون دلار صادرات با ارزش وزنی بالغ بر 300 هزار تن انجام گرفته است.

 

 

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات : برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات با حضور 5 کشور اروپایی

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات تهران در فضایی بالغ بر ۳۰هزار مترمربع و در ۷ سالن از تاریخ ۲۲ الی ۲۵ شهریور ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. جمشید مغازه‌ای گفت: نمایشگاه مانند هر سال در ۴ دسته‌بندی، محصول نهایی، مواد اولیه، ماشین‌آلات و خدمات صنعتی تقسیم‌بندی شده است.

مغازه‌ای در ادامه به حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: در نمایشگاه امسال شاهد حضور شرکت‌های خارجی از کشورهای لهستان، اتریش، ترکیه، فرانسه و روسیه هستیم و یکی از مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه توسعه تجارت خارجی است و کما‌‌فی‌السابق با حضور تجار خارجی نیز مواجه خواهیم بود تا بهترین تولیدات صنعت شیرینی و شکلات را به‌عنوان تولیدات ایرانی به بازارهای جهانی معرفی و ارسال کنیم.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه فرصتی است تا تولیدکنندگان، مسوولان و علاقه‌مندان بتوانند در فضایی آرام و صنعتی به تبادل نظرات و تفاهم‌های تجاری برسند. بنابر آمار سال گذشته، ۳۱۷هزار تن محصولات شیرینی و شکلات به ارزش بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد که در صورت تامین مواد و حمایت مسوولان این امکان وجود دارد که ارزآوری حاصل از صادرات را به یک تا یک و نیم‌میلیارد دلار افزایش دهیم.

 

 

افتتاحیه نمایشگاه 

مراسم افتتاح این نمایشگاه که با حضور بهمن حسین زاده معاون وزیر صنعت، یزدان سیف معاون وزیر کشاورزی و تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی و فعالان و پیشکسوتان صنعت شیرینی و شکلات ساعت 10 صبح 22 شهریور از جلوی سالن 38 انجام شد.

 

۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۱۳
کد خبر : ۸۴

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید