دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات
جمشید مغازه ای، دبیر انجمن: در صورت تامین مواد اولیه توان ارز آوری از طریق صادرات شکلات به یک تا یک و نیم میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
رونق صادرات مشروط به تامین مواد اولیه و فراوانی کالاست

جمشید مغازه‌ای رئیس اتحادیه بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه واحد‌ها در تامین شکر کماکان با مشکلاتی روبرو هستند، اظهار کرد: هم اکنون واحد‌های تولیدی شکر مورد نیاز را با نرخ بالای ۵ هزار تومان از بازار آزاد خریداری می‌کنند که این امر بر افزایش هزینه‌های تولید دامن زده است.
وی با اشاره به اینکه التهاب بازار روغن نسبت به گذشته تا حدودی فروکش کرده است، افزود: با توجه به آنکه روغن خام به میزان کافی در اختیار کارخانه‌های تولیدی قرار گرفته است، از این رو تولیدکنندگان شیرینی و شکلات برای تامین روغن مورد نیاز مشکلی ندارند.
مغازه‌ای درباره آخرین وضعیت بازار بیسکویت وشکلات گفت: با توجه به آنکه شکلات جز اقلام اساسی در سبد خانوار محسوب نمی‌شود، از این رو تولیدکنندگان تا حد امکان سعی می‌کنند به سبب نبود کشش بازار و کاهش قدرت خرید افراد، قیمت‌ها را افزایش ندهند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت شکلات نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها ۲۰ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: این در حالی است که قیمت آرد و حقوق و دستمزد نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشته است.
مغازه‌ای ادامه داد: باتوجه به کاهش تقاضا برای خرید شکلات در فصل تابستان، واحد‌های تولیدی با احتیاط به امر تولید می‌پردازند.
رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات در پایان رونق صادرات را مشروط به تامبن مواد اولیه و فراوانی کالا دانست و گفت: بنابر آمار سال گذشته ۳۱۷ هزار تن شکلات، بیسکویت، آبنات و... با ارزش بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار به بازار‌های هدف صادر شد که در صورت تامین مواد اولیه امسال این امکان وجود دارد که ارز آوری حاصل از صادرات را به یک تا یک و نیم میلیارد دلار افزایش دهیم.

۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۲۳
کد خبر : ۷۱
کلیدواژه ها: جمشید مغازه ای - انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید