یونس ژائله، مدیرعامل شیرینی عسل؛
به گزارش روابط عمومی انجمن، یونس ژائله رئیس انجمن صنایع غذایی آذربایجان‌شرقی با انتقاد از وضعیت موجود، گفت: در کشور بیش از نیاز بازار مصرف واحدهای تولیدی صنایع غذایی راه‌اندازی شده و به دلیل نبود بازار بسیاری از آنها تعطیل شده‌اند.
نقشه راه برای شیرینی و شکلات الزامیست
یونس ژائله با تاکید بر اینکه با تدوین نقشه راه باید زنجیره تولید و عرضه از مزرعه تا قفسه را مدیریت تامین کنیم، اضافه کرد: بعضی واحدها محصولات بسیار باکیفیتی دارند که به دلیل عدم دسترسی به بازارهای جهانی و ناآگاهی از علوم بازاریابی و تبلیغات دچار بحران شده‌اند.
وی گفت: ما باید هدفمند حرکت و به‌عنوان انجمن‌های صنفی دولت را وادار به بسترسازی‌های مورد نیاز کنیم.
ژائله با بیان اینکه بسیاری از ماشین‌آلات واحدهای صنایع غذایی فرسوده و نیازمند نوسازی هستند، اظهار کرد: در استان‌های دیگر شاهد سرمایه‌گذاری‌های کلان در این زمینه هستیم، در حالی که در استان ما کم‌توجهی شده است.
وی با اشاره به ارزآوری ۶۰۰ میلیون دلاری صنعت شیرینی و شکلات کشور، یادآوری کرد: سهم مهمی از صادرات این محصولات متعلق به واحدهای اقتصادی استان است و باید متناسب با این سهم حمایت شوند.
این فعال اقتصادی گفت: دولت به فکر بازگشت ارز به کشور است و بخش خصوصی ارز حاصل از صادرات را برای تامین مواد خام موردنیاز خود به کشور برمی‌گرداند ولی نگران آن است که رانت ایجاد شود.
ژائله اظهار کرد: سرمایه بخش خصوصی در ماه‌های اخیر به یک‌سوم تنزل یافته است و انتظار می‌رود که در شرایط سخت اقتصادی، دولت با در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی از تولیدکنندگان حمایت و از فشارهای وارده بر بخش خصوصی بکاهد.
 
۱ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۲۷
شهد 42 |
کد خبر : ۱۹
کلیدواژه ها: شیرینی و شکلات - شیرین عسل -یونس ژائله

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید