امروز آذربایجان شرقی به عنوان بزرگترین قطب تولید شیرینی و شکلات در ایران و با دارا بودن بیش از صدها واحد تولیدی در زمینه شیرینی، شکلات و صنایع غذایی، به یکی از مهمترین قطب‌های صنایع غذایی خاورمیانه تبدیل شده است.
پیام دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات به مناسبت هفدهمین نمایشگاه  بین المللی شیرینی و شکلات تبریز
امروز آذربایجان شرقی به عنوان بزرگترین قطب تولید شیرینی و شکلات در ایران و با دارا بودن بیش از صدها واحد تولیدی در زمینه شیرینی، شکلات و صنایع غذایی، به یکی از مهمترین قطب‌های صنایع غذایی خاورمیانه تبدیل شده است. بیش از 45 درصد از محصولات شیرینی و شکلات و صنایع غذایی کشور در آذربایجان شرقی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شوند. این استان از نظر جغرافیایی نیز به مرزهای صادراتی نزدیک بوده و این امر باعث تهسیل در صادرات محصولات می شود.
 
در حال حاضر، بیش از صدها واحد تولیدی، شیرینی و شکلات در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند و بیش از 50 درصد از محصولات شیرینی و شکلات کشور، که شامل 600 نوع محصولات متنوع است، در این استان تولید می‌شود. 
 
به همین دلیل، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنایع غذایی در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به عنوان مثال، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات تبریز، که توسط انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات برگزار می‌شود، یکی از این رویدادهای مهم است.
 
در دوره‌ی هفدهم این نمایشگاه است که از تاریخ 4 تا 7 اردیبهشت سال 1403 برگزار خواهد شد، بیش از 60 شرکت در زمینه مواد اولیه، ماشین‌آلات و محصولات نهایی صنعت شیرینی و شکلات در این نمایشگاه شرکت خواهند داشت. این رویداد فرصت مناسبی برای معرفی و ارتقاء صنایع غذایی در این منطقه و صنعت شیرینی و شکلات کشور است.

 

جمشید مغازه‌ای

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت شیرینی و شکلات

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۳۵
کد خبر : ۱۸۲

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید