با افتتاح خط استحصال دانه کاکائو در شرکت پارس‌مینو؛
محسن صفدری مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارت صمت در مراسم افتتاح خط استحصال دانه کاکائو در شرکت پارس‌مینو گفت: خوشبختانه بخشی از نیاز ۸۰ میلیون دلاری کشور به واردات کاکائو به همت شرکت پارس مینو برطرف شده و به خودکفایی نسبی خواهیم رسید.
بخشی از نیاز 80 میلیون دلاری کشور به واردات کاکائو برطرف شد
دکتر محسن صفدری با بیان اینکه همه تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمایت از تولید است ادامه داد : ماه گذشته صنایع شیرینی و شکلات با مشکل افزایش قیمت مواد اولیه بسته‌بندی مواجه شدند، به طوری که قیمت پایه ۱۹ هزار تومان به ازای هر کیلو محصول "بیوپپه" تولیدی شرکت‌های پتروشیمی در بورس، با ۶۰ هزار تومان به دست مصرف کنندگان و شرکت‌ها می‌رسید و در نهایت با تعدیل سهمیه‌ای که از سوی وزارتخانه انجام شد، اکنون با کاهش رقابت و کاهش قیمت در این ماده اولیه مورد نیاز صنایع بسته بندی مواجه هستیم.
 
پارس مینو به عنوان تولیدکننده و فروشنده پودر و کره کاکائو در ایران
 
به گفته وحید هوشنگ نژاد مدیر عامل پارس مینو از امروز یک تولید کننده و فروشنده پودر و کره کاکائو و اگر دستگاه های ما با 40 درصد توان تولیدی خود کار کند، ظرفیت تولید آن حدود 1600 تن در سال است که حدود 750تن کره کاکائو خواهد داد که 40 درصد آن در شرکت صنعتی پارس مینو استفاده خواهد شد و باقی آن توسط شرکت پارس گستر فروخته خواهد شد. همچنین 832 تن پودرکاکائو حاصل خواهد شد که 40 درصد آن نیز در گروه استفاده خواهد شد.
۱۴ آبان ۱۳۹۹ ۱۳:۱۴
کد خبر : ۱۴۳

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید