برخلاف باور متداول، شکلات مملو از از کافئین نیست. یک شکلات معمولی حاوی ۹ میلی‌گرم کافئین و یک شکلات تلخ کوچک حاوی ۳۱ میلی‌گرم است. البته این میزان سنجش در مقیاس با لیوان‌های بزرگ قهوه موجود در کافه‌ها است. درست است که هرچه شکلات تلخ‌تر باشد میزان کافئین موجود در آن بیشتر است اما نه به اندازه‌ای که اغلب مردم باور دارند. افراد مبتلا به دیابت نباید شکلات مصرف کنند؟ لازم نیست افردای که مبتلا به دیابت هستند مصرف شکلات را قطع کنند.
شکلات مملو از کافئین نیست!
در حقیقت جالب است بدانید شکلات حاوی مقدار کمی گلایسمیک است. تحقیقات اخیر مشخص می‌کند مصرف شکلات تلخ می‌تواند با تقویت عملکرد لایه‌های درونی رگ‌ها (اندوتلیال) میزان حساسیت انسولین بدن را در افراد عادی و افراد مبتلا به فشار خون و یا دیابتی بهبود ببخشد. البته لازم به ذکر است چنانچه دچار هرگونه بیماری خاصی هستید قبل از مصرف هر اندازه از شکلات با پزشک خود مشورت کنید. شکلات موجب پوسیدگی و خرابی دندان می‌شود؟
 
تحقیقات جدید نشان می‌دهد شکلات کم‌ترین تاثیر را بر روی دندان‌ها در مقایسه با سایر فرآورده‌های شیرین مثل شکر دارد. جالب است بدانید تحقیقات انجام شده در ژاپن مشخص کرد شکلات حاوی ترکیباتی است که موجب از بین بردن باکتری‌های درون دهان که خودشان یکی از عوامل اصلی در پوسیدگی دندان هستند می‌شود و واقعا چه چیزی هیجان‌ انگیزتر از اینکه عامل بازدارنده از پوسیدگی و خرابی دندان‌های‌مان یک خوراکی خوش‌طعم و خوش‌مزه باشد. خوردن شکلات باعث می‌شود چاق شوید؟
 
البته ممکن است،اما نه لزوما، مطمئنا خوردن یک معجون مملو از بستنی، گردو و پر از شکلات‌های نرم و کشدار سایز کمر شما را کوچک نخواهد کرد اما تحقیقات وسیعی در این زمینه مشخص می‌کند مصرف میزان اندک شکلات آن هم هر روز هفته می‌تواند مرتبط با کاهش شاخص توده بدنی (BMI)باشد نتیجه اینکه حتی اگر یک فرد از رژیم کم‌کالری پیروی نکند و یا تمرینات ورزشی خاصی هم نداشته باشد باز هم می‌تواند با خوردن شکلات تلخ وزن کم کند. پس برای کاهش وزن هم به شکلات نه نگویید!
 
شکلات موجب ایجاد جوش و یا آکنه خواهد شد؟ اگرچه ممکن است هر نوجوانی بگوید خوردن شکلات باعث ایجاد جوش‌های ناخوشایند بدن به خصوص در ناحیه صورت خواهد شد اما پژوهش‌های بسیاری در مورد مصرف شکلات و جوش‌ها مشخص می‌کند هیچ‌گونه ارتباطی مابین این دو موضوع وجود ندارد. در واقع متخصصین بر این باورند «آنچه که می‌خوریم نمی‌تواند تاثیر به سزایی در ایجاد و یا کاهش جوش‌ها داشته باشد».
۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۵۷
سلامانه |
کد خبر : ۱۲۶

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید